Skip to content
משלוחים חינם מעל 300 ₪ 🎉 מינימום קניה באתר 180 ₪ להזמנה

כתבו עלינו

במהלך השבוע, המתקיים בחסות המותג טקילה פטרון, יציג כל שף אורח את הפרשנות הייחודית שלו למטבח המקסיקני במסעדה בה הוא מתארח, תוך שילוב בין חומרי גלם מקומיים וייחודיים שהביא עמו ממקסיקו. הארוחות ילוו בתפריט קוקטיילים עשיר וייחודי על בסיס טקילה פטרון שנרקחו במיוחד עבור האירוע ביחד עם המיקסולוג אליעד זמיר, שגריר המותג פטרון בישראל. בנוסף לארוחות, תיערך בבית רומנו פיאסטה מקסיקנית עם די ג׳יי אורח מיוחד ממקסיקו. זו הזדמנות לחוות את המטבח המקסיקני על היבטיו השונים.

שבוע הקולינריה המקסיקני בחסות המותג טקילה פטרון הינו יוזמה של האוצרים הקולינריים השף אסף דוקטור (מסעדות ״דוק״, ״אייבי״, ״האחים״) בשיתוף עם אלון הדר וחמוטל איינהורן – כותבים וחוקרי אוכל המתמחים במטבח המקסיקני ובעלי הקייטרינג Tasty Events.

״המטבח המקסיקני עבר מהפכה בעשור האחרון ועלה על מפת הקולינריה העולמית עם מסעדות כמו פויול (Pujol), קווינטוניל (Quintonil) ולאחה (Laja) של ג׳איר טלז שממוקמות בטופ העולמי של עולם המסעדנות, אבל לא רק – במקסיקו היום יש לא מעט שפים ושפיות צעירים שלמדו במוסדות הבישול הטובים בעולם והתמחו במסעדות עילית מודרניות. באמצעות טכניקות הבישול שלמדו וחומרי גלם מקסיקניים מקומיים, הם נותנים פרשנויות ייחודיות למנות מקסיקניות מסורתיות בנות מאות שנים״ מסבירים אלון וחמוטל.

 

השפים האורחים:

ג׳איר טלז (Jair Tellez) הינו מהשפים החשובים והמוכרים במקסיקו וממובילי המטבח המקסיקני החדש. ג׳איר נולד וגדל בטיחואנה על גבול מקסיקו – ארה״ב ולפיכך הושפע רבות משתי התרבויות. לאחר לימודי אנתרופולוגיה בברקלי, שינה כיוון ונרשם ללימודי בישול ב-(FCI) French Culinary Institute בניו יורק. בסיום לימודיו התמחה במסעדת הכוכב של דניאל בולוד בניו יורק.

מסעדת הדגל של ג׳איר ״לאחה״ (Laja) נמצאת בחצי האי באחה בקליפורניה, בעיר הנמל אנסנדה  Ensenada הידועה בהיותה הפרובנס של האזור. במסעדה זו שהקים על שטח אדמה שרכש, מתבסס ג׳איר על דגה מקומית טרייה ועל יבולים שהוא מגדל בשטחי אדמתו בלבד (פארם טו טייבל).

לג׳איר גם יקב ליינות טבעיים וכמו כן מסעדה נוספת ובר אוכל במקסיקו סיטי: MeroToro ו- Amaya Bar בהתאמה, כשבאחרונה נצלה האוכל על גריל פחמים ענק באש גלויה.

תומאס ברמודז  (Thomas Bermúdez): שף בעלים של מסעדת La Docena במקסיקו סיטי, הנחשבת למוסד לדגים ופירות ים.

תומאס החל את דרכו כסטודנט לעיצוב תעשייתי, אך כמו ג׳איר שינה כיוון וצלל לעולם המטבחים. הוא למד והתמחה בצלייה ועישון בשר בבואנוס איירס ובמסעדה הבסקית בעלת 3 כוכבי מישלן ״Martin Berasategui״.  

בלה דוסנה מדגיש תומאס את הטעמים של חומרי גלם טריים ללא טשטושים והסוואות. כמו כן הוא מתבסס על שפע הדגה ופירות הים מכל הימים המקיפים את מקסיקו החל ממפרץ מקסיקו והים הקאריבי, דרך האוקיאנוס השקט ועד מפרץ קליפורניה.

חואקין קרדוסו (Joaquin Cardoso):  לחואקין מספר מסעדות במקסיקו, אך הוא מוכר בעיקר כשף בעלים של מסעדת Loup Wine Bar בשכונת רומא במקסיקו סיטי. קרדוסו למד בישול במקסיקו סיטי ובבית הספר של פול בוקוז בליון. לאחר לימודיו התמחה במסעדות עילית כגון נומה של רנה רדזפי, פלזה אתנה של אלן דוקאס  ופויול (Pujol) המקסיקנית של אנריקה אולברה.

בשנת 2015 פתח את Loup במקסיקו סיטי. בלופ חואקין מתבסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים

 

 

more

עוד כתבות שיכולות לעניין אתכם

שתפו