Skip to content
משלוחים חינם מעל 300 ₪ 🎉 מינימום קניה באתר 180 ₪ להזמנה

העידן המודרני של Aperitivo

לאחר שקיעת השמש, בשעות שקודמות לארוחת הערב, ניתן לשמוע ברחבי צפון איטליה ובייחוד במילאנו את הקריאה “Prendiamo un aperitivo” שפירושה “בוא נלך לאפריטיבו” (aperitivo). כדי להסביר את המונח אפריטיבו צריך להתחבר לאיטליה, למסורות ותרבות השתייה והאוכל האיטלקיות, רוח החיים הקלילה והצוהלת ולמותג Martini שמוביל אותו מהמאה ה- 19 לעידן המודרני.

 

בניגוד ל- Happy Hour שנהוגה במקומות אחרים בעולם ומציינת הנחות ומבצעים על משקאות, האפריטיבו האיטלקי הוא משקה שלפני הארוחה, ופירושו המילולי הוא לפתוח את התיאבון והחייך. אירועי האפריטיבו מאפשרים בראש ובראשונה להתחבר לאנשים, ובנוסף, הם משמשים להירגעות וחימום הקיבה לקראת ארוחת הערב. לרוב הם כוללים משקאות לא מתוקים מידי, מאחר ואת האפריטיבו מלוות מנות קטנות ומגוונות ועליו להתאים ולהחמיא לכולן. המוזיקה עדינה ומעודדת שיחה, המשקאות קלילים והמנות מלוחות וקטנות כדי להשאיר את השותים עם טעם של עוד לקראת ארוחת הערב.

 

העידן המודרני של האפריטיבו, קיים למעשה בכל עיר או עיירה מרכזיות באיטליה והוא הפך למפגש חברתי משמעותי וארוך יותר העומד בפני עצמו. אם בעבר האפריטיבו קדם לארוחת הערב והיה תלוי בה, היום ניתן לראות רבים מהאיטלקים וחסידי תרבות השתייה הקלילה הזו ברחבי העולם, מתאספים לטובת אירוע אפריטיבו מתמשך. האפריטיבו המודרני כולל מנות בגדלים משתנים אך תמיד לצד משקאות קלילים שכיף ללגום מהם עוד ועוד. הוא מתפרש על פני זמן ארוך יותר מבעבר כאשר הוא מבטל את ארוחת הערב, אך עם אופי משוחרר יותר.

 

סדרת המוצרים של המותג מרטיני, המציע מאז שנת 1847 משקאות וורמוט עשירים בטעם, הוא אחד מהמשקאות הפופולריים ביותר באפריטיבו. הקמפיין העולמי החדש של המותג כולל גם זיקה חזקה לאפריטיבו המודרני עם עיצוב בקבוקים חדש, סדרת קוקטיילים מבוססי מרטיני שהם ה- DNA של האפריטיבו ודגש מרכזי על שמחה וקשרים בין – אישיים.

 

את האפריטיבו אפשר לחגוג בצורה המסורתית כמבוא לארוחת הערב או בצורתו המודרנית הארוכה יותר כאירוע בפני עצמו, כך או כך, בשביל משקה טוב זה רק תירוץ. הנה דוגמא לאחד כזה.

 

Negroni (נגרוני):

מרכיבים:

25 מ”ל Bombay Sapphire

25 מ”ל Martini Rosso

25 מ”ל Martini Bitter

סרט מקליפת תפוז

 

אופן הכנה:

ממלאים כוס בקרח, את כל המרכיבים מוזגים לתוך הכוס ומערבבים בעדינות עד לצינון המשקה. מקשטים בקליפת התפוז.

 

more

עוד כתבות שיכולות לעניין אתכם

שתפו