Martini

חברת המשקאות שלימים הפכה להיות Martini & Rossi, הוקמה בשנת 1847 ונקשרה בחלוף השנים לעולם הזוהר, עם שגרירים כגון ג'ורג' קלוני, שרון סטון וצמד מעצבי העל דולצ'ה וגבאנה הידועים בחיבתם למותג. את המותג Martini אנו חייבים לאלסנדרו מרטיני היזם ולואיג'י רוסי היוצר, שהשיקו מחדש את המותג Martini בשנת 1863 וזכו להצלחה עולמית. הם זיקקו את תמצית ההוויה האיטלקית בבקבוקי המשקאות של המותג, שלאחרונה הציגו גם את האני מאמין המחודש שלהם בדמותו של האפרטיבו המודרני, תרבות שעת הקוקטייל החברתית מאיטליה.

 

המתכון המקורי משנת 1863 נשמר באדיקות, וגם היום הוא ידוע ל- 4 אנשים בלבד. במרכז כל המשקאות של מרטיני עומד הוורמוט – יין מתובל ומחוזק המועשר בטעמי צמחים שמקורם בעלים, פרחים, פירות, זרעים, שורשים וקליפות. הטעמים מופקים על ידי השרייה באלכוהול או לעיתים מסוימות גם על ידי זיקוק נפרד. את היינות מייצרים מענבים מזן טרביאנו וקטראטו הגדלים באזורים אמיליה, רומנה, פוליה וסיציליה שבאיטליה. לאחר זיקוק ומיצוי הטעמים עוברים הנוזלים והיין למחלקה מספר 54 שם מתבצע השלב הסופי. החיבור בין הנוזלים השונים, מתבצע באופן ממוכן ומבוקר בו מתווספים בסדר מסוים ובפרקי זמן שונים כל אחד מהטעמים שמרכיבים את המשקה הסופי, ללא שימוש בחום או בלחץ. לאחר מכן, מוהלים עם אלכוהול טהור על מנת לשמר את הטעמים הבוטניים וסוכר טבעי לאיזון. השלבים האחרונים הם מנוחה וצינון לטמפרטורה של 8- מעלות צלזיוס התורמות לשקיפות המשקה.

 

במפעלי הייצור של Martini באיטליה (המותג מחזיק מפעלי ייצור נוספים בספרד, ברזיל, צ'ילה ואורוגואי) מיוצרים בכל שעה כ- 100,000 בקבוקים עם 400,000 ליטר בקירוב משקה ביום. המפעל האיטלקי מייצר כ- 70% מסך כל 16 מיליון הארגזים שמוכר המותג בעולם בשנה.

Share